Nieuwe restricties: onze maatregelen om je te ondersteunen

Getaround-CommunityBlog-HowInsuranceWorks (1).png

In het hele land gelden weer strengere beperkingen om de verspreiding van het virus tegen te gaan.


Effect op de activiteit

Het effect van deze nieuwe beperkingen is nog steeds onzeker. We verwachten echter dat het gelijk zal zijn aan de eerste lockdown, toen je inkomsten met ongeveer 50% daalden. In de loop van volgende week kunnen we een betere inschatting maken.  

We zijn er voor je

Ons team komt samen om ervoor te zorgen dat we alle ondersteuning bieden die je nodig hebt tijdens deze periode. Lees aandachtig de 5 punten hieronder:

1/ Verlaging van de abonnementskosten voor Getaround Connect 

We gaan helpen om bij te dragen aan je Getaround Connect kosten. Voor de auto's die in deze periode geen boekingen krijgen, worden je Getaround Connect abonnementskosten verlaagd tot €10/maand per auto. De rest betalen wij bij wijze van uitzondering voor de maand november. Als je je auto in november wel verhuurt, zijn de Getaround Connect-abonnementskosten hetzelfde als normaal.  


2/ Geen annuleringskosten

We zullen tijdelijk geen annuleringskosten in rekening brengen en huurders volledig terugbetalen indien zij de huur moeten annuleren tijdens deze periode. Onze Algemene voorwaarden met betrekking tot annuleringen zijn tot nader order niet meer van toepassing. 


3/ Belang van lange verhuringen

We hebben opgemerkt dat veel mensen de stad ontvluchten sinds de nieuwe beperkingen werden aangekondigd. Hier zijn een aantal tips om te profiteren van lange verhuringen:

  • Stel je auto de hele maand ter beschikking als je je auto tijdens de lockdown wilt verhuren.

  • Controleer of je prijzen concurrerend zijn voor langere verhuringen: volg onze aanbevelingen voor kortingen tijdens lange verhuringen, of schakel Slimme prijsbepaling in, die automatisch geoptimaliseerde kortingen toepast voor verhuringen van 2 dagen en langer.

4/ Ondersteuning gedurende deze periode

We zullen een betere service verlenen dan tijdens de eerste lockdown. Je kan altijd contact met ons opnemen. Zorg ervoor dat je de categorie kiest die bij je vraag past, zodat ons team zo snel mogelijk contact met je kan opnemen.


5/ Blijf op de hoogte

We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen tijdens de lockdown. Met deze informatie ben je in de gelegenheid je activiteit op het platform beter te beheren en ben je klaar voor wanneer de verhuur weer op gang komt.

Alle informatie met betrekking tot COVID-19 vind je in dit artikel.

We verwachten dat de activiteit vergelijkbaar zal zijn met deze zomer wanneer de beperkingen werden opgeheven, met een piek in de activiteit tijdens de kerstperiode, aangezien het trein- en vliegverkeer waarschijnlijk een verminderde service zal blijven aanbieden.


Blijf in deze periode veilig en zorg voor je dierbaren. Ter herinnering, onze schoonmaak aanbevelingen zijn beschikbaar in onze artikel.