Hoe kan ik schade aangeven?

Is je auto beschadigd tijdens een verhuring via Drivy? Geen zorgen! Onze verzekering zal je helpen. Je moet hiervoor dus niet je eigen verzekering inschakelen. Indien je auto correct onderhouden was voor het begin van de huur, dan is de huurder verantwoordelijk voor schade.

Volg de volgende stappen om schade aan te geven:

Vraag je huurder om foto’s te maken en zo snel mogelijk de pechverhelping te bellen (+32 2 585 32 03).
  1. Wacht tot de huurder terugkomt. Indien de huurder contact met je opneemt om te zeggen dat er een ongeval is gebeurd, dan hoef jij niet tussen te komen. Vraag je huurder om foto’s te maken en zo snel mogelijk de pechverhelping te bellen (+32 2 585 32 03). Wijs de huurder er ook op het schadeformulier in te vullen indien er een derde is betrokken. Het contractnummer is ZCN110000536 en het polisnummer is 53.368.215 (dus niet het kenteken van het voertuig). Indien de huurder de reis niet kan voortzetten, neemt de pechverhelping van Drivy alles over.*

  2. Vul het huurcontract en het schaderapport in samen met de huurder. Het heeft geen zin om eerder al contact op te nemen met Drivy: wij kunnen namelijk geen dossier openen zonder deze documenten. Het schaderapport vind je terug op de pagina van de huur onder "Een ongeval aangeven". Dit rapport moet door zowel jou als de huurder ondertekend worden. Zorg ervoor dat het document volledig ingevuld is en dat jullie beiden een kopie bijhouden (ofwel vullen jullie twee getekende kopieën in, ofwel houd jij het origineel bij en laat je de huurder een foto maken).

  3. Geef de schade aan bij Drivy. Geef de schade binnen de twee dagen na de huur aan. Via de website (dus niet via de app), kan je je ritlogboek bekijken. Selecteer de rit en klik op “Een ongeval aangeven”. Voeg alle documenten bij die van belang zijn voor deze aangifte. Op die manier kan je aanvraag zo snel mogelijk behandeld worden.

  4. Drivy neemt contact met je op. Eens we alle documenten en je aangifte hebben ontvangen, nemen we binnen de 10 werkdagen contact met je op. We geven je dan alle nodige informatie over de verzekering en over de reparaties.

* Opgelet! De pechverhelping zorgt ervoor dat de auto naar de dichtstbijzijnde garage wordt getakeld en helpt, indien nodig, de huurder verder op weg. Indien dit het geval is, zal de huurder je hierover informeren, zodat je de schade bij Drivy kan aangeven. Wanneer de reparaties zijn uitgevoerd, kan je de pechverhelping bellen om je auto op te halen.

Goed om te weten! Onze verzekeraar heeft een partnerschap met verschillende garages. Bij sommige van deze garages wordt je niet gevraagd om de kosten voor te schieten. Indien dit mogelijk is, heb je zelfs het recht op een vervangwagen tijdens de duur van de reparaties.