Hoe werkt de verzekeringsdekking?

Bij Drivy is de verzekering één van onze sterkste punten en we zijn er dan ook erg trots op jou een van de beste dekkingen te kunnen bieden.

We hebben een speciaal contract afgesloten met Allianz om je te dekken tegen schade, diefstal, vandalisme, brand en burgerlijke aansprakelijkheid tijdens je Drivy-verhuringen.

We stellen je onze Drivy-verzekering graag eventjes voor:

Drivy-verzekering en je eigen verzekering

Onze verzekering zit inbegrepen in de huurprijs die bij de reservering wordt weergegeven. De verzekering wordt automatisch geactiveerd voor de verhuring na boeking. Onze verzekering vervangt jouw eigen verzekering tijdens je Drivy-verhuringen. En het mooiste van dit alles? Je hoeft er helemaal niets voor te doen.

Wie betaalt er?

In geval van een ongeval betaalt de huurder de reparatiekosten tot de hoogte van de franchise. Allianz, onze verzekeraar, betaalt dan de rest van het bedrag.

Wat wordt er door de verzekering gedekt?

De Drivy-verzekering dekt:

  • Lichamelijke schade

  • Diefstal, brand of schade aan je voertuig, aangericht door de huurder of door een derde (tot maximaal € 50.000)

  • Ongevallen en glasbreuk

  • Burgerlijke aansprakelijkheid (inclusief passagiers)

Wordt mijn auto volledig gedekt?

Om volledig door de Drivy-verzekering gedekt te kunnen worden, moet je auto aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • Je auto wordt op ons platform geaccepteerd

  • De huurder voldoet aan de verzekeringsvoorwaarden

  • Je hebt alle nodige controles uitgevoerd betreffende de identiteit van de huurder(s) en de staat van het voertuig bij overhandiging. (Bij Drivy Open is het de huurder die de staat van het voertuig controleert aan het begin van de huur)

Wat dekt de verzekering niet?

De verzekering dekt geen pannes, lekke banden en schade aan de binnen- en buitenkant van de auto door normaal gebruik van de auto. Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van je auto. Indien er een panne ontstaat tijdens een Drivy-verhuring en dit te wijten is aan slecht onderhoud, dan zijn alle kosten voor jou. Denk je dat het de schuld van de huurder is, dan kan je een expert inschakelen om dit te bewijzen.

Wat gebeurt er in geval van panne tijdens een huur via Drivy?

Indien de huurder tijdens de rit te maken krijgt met een ongeval of een panne, moet deze meteen contact opnemen met onze pechverhelping, die 24/7 bereikbaar is via +32 2 585 32 03. De pechverhelping zorgt dan voor reparaties langs de weg, het takelen van de auto naar de dichtstbijgelegen garage, het vervoer van de bestuurder en de transportkosten naar de garage waar de auto zich bevindt.

Meer weten over hoe je schade kan aangeven? Lees ons artikel.