5 tips voor 5-sterrenbeoordelingen

Beoordelingen kunnen het imago van een product of dienst maken of breken. Bedenk zelf maar eens: wanneer heb je voor het laatst een nieuw restaurant geprobeerd zonder eerst beoordelingen op TripAdvisor te lezen? Veel mensen laten zich leiden door de mening van andere gebruikers om zich een beeld te vormen van een bepaald product of een bepaalde dienst.

Drivy is daar geen uitzondering op. Beoordelingen van gebruikers zijn namelijk vaak een doorslaggevende factor in de keuze van een voertuig. Maar hoe krijg je nu die felbegeerde 5-sterrenbeoordelingen?

Lees hier onze 5 tips om vanaf nu enkel nog maar hoge beoordelingen te krijgen:

Tip #1: Perfectioneer je zoekertje

Details zijn van cruciaal belang voor je zoekertje. Hoe meer informatie je je potentiële huurder geeft, hoe beter. Met een duidelijke en gedetailleerde beschrijving weet de huurder precies wat hij krijgt voor zijn geld, en dat stelt gerust. Vergeet ook niet om mooie foto’s van je auto aan je zoekertje toe te voegen. Zoekertjes met foto’s hebben namelijk 5 keer meer kans om een huuraanvraag te ontvangen dan zoekertjes zonder foto’s.

Tip #2: Communiceer snel en duidelijk

Eén van de belangrijkste redenen waarom een huurder een 5-sterrenbeoordeling achterlaat, is de goede communicatie met de eigenaar. Zorg ervoor dat je de huurder alle informatie geeft voor een geslaagde rit en blijf zo veel mogelijk bereikbaar.

Is je auto uitgerust met Drivy Open? Zorg er dan voor dat de huurinstructies zo gedetailleerd mogelijk zijn ingevuld. Deze instructies worden namelijk na bevestiging naar de huurder gestuurd. Aarzel na bevestiging van de huur vooral niet om de huurder via de Drivy-app of website een berichtje te sturen om hem of haar te bedanken voor het vertrouwen. Daarnaast kan je de huurder nog belangrijke bijkomende informatie geven, zoals bijvoorbeeld een code indien je auto op een beveiligde parking staat.

Is je auto nog niet uitgerust met Drivy Open? Dan kan het handig zijn om samen met de huurder tijdens de check-in alle stappen te overlopen zodat hij of zij precies weet hoe alles werkt. Die extra 5 minuten bij de check-in kunnen je later een hoop tijd en moeite besparen. Blijf altijd vriendelijk in je berichten aan de huurder. Op die manier voelt de huurder zich tijdens de rit en ook daarna op het gemak.

Tip #3: Ga net dat stapje verder

Het zijn net die kleine dingetjes die een rit een stuk aangenamer maken.

Wanneer eigenaars nét dat stapje verder gaan om de huurders een uitzonderlijke ervaring te geven, dan is de kans aanzienlijk groter dat er een goede beoordeling tegenover staat.

Denk zelf maar eens aan kleine dingetjes die je zelf op prijs zou stellen bij het huren van een auto. Zo kan je bijvoorbeeld kleine dingetjes in de auto laten die de huurder misschien is vergeten mee te brengen, zoals zakdoekjes, vochtige doekjes of een telefoonlader. Of voor een langere rit misschien flesjes water, tussendoortjes of in de winter een dekentje.

Het moet allemaal niet veel kosten, maar het zijn net die kleine dingetjes die een rit een stuk aangenamer maken.

Tip #4: Houd je auto tip top in orde

Iedere huurder stapt graag in een auto die er zowel van binnen als van buiten tip top in orde uitziet.

We weten dat je het druk hebt, maar het is zeker de moeite waard om je auto eens de volle aandacht te geven. We raden meestal aan om de auto snel te poetsen na iedere 3 verhuringen of na een lange verhuring. Daarnaast is het een goed idee elke paar weken de auto naar de carwash te brengen.

Tip: Maak het jezelf gemakkelijker om de binnenkant van je auto proper te houden door een kruimeldief in de auto te laten liggen. Daarnaast kan je ook luchtverfrissers gebruiken om snel een heerlijke geur te verspreiden.

Tip #5: Zet je de volle 100% in

Betrokkenheid en inzet zijn van groot belang om 5-sterrenbeoordelingen te blijven ontvangen.


Drivy draait om onze gemeenschap. Zonder eigenaars zouden we huurders niet zo veel verschillende auto’s kunnen aanbieden voor de volgende rit.

Betrokkenheid en inzet zijn van groot belang om 5-sterrenbeoordelingen te blijven ontvangen. Update regelmatig je kalender, voeg indien nodig nieuwe informatie toe aan je zoekertje en zorg ervoor dat je nooit een verhuring moet annuleren. Heb je nog geen Drivy Open en kan je bijvoorbeeld niet op tijd bij de check-in of check-out zijn? Laat dat de huurder dan zo snel mogelijk weten. Dat kan vele problemen voorkomen.

En uiteraard, lees je beoordelingen eens terug! Zie iedere beoordeling als een manier om de ervaring die jij de huurder geeft te verbeteren. Met die evolutie spoor je meer en meer huurders aan om voor jouw auto te kiezen.