Drivy stelt voor: Linsley, Drivy-eigenaar in Brussel

Drivy Community Blog-Owner Generic.png

Linsley is schoonheidsspecialiste in Brussel. Ze heeft een auto, maar gebruikt deze eigenlijk nauwelijks. Toen ze een tijdje geleden naar de hoofdstad verhuisde om dichter bij haar werk te gaan wonen, werd de auto plots helemaal een overbodige luxe. Toch was de nieuwe Brusselse nog niet helemaal klaar om zonder auto door het leven te gaan. Het is en blijft gemakkelijk voor grote inkopen of verre verplaatsingen.

Toen ik in Brussel kwam wonen, vond ik een woonplaats dicht bij mijn werk. Ik gebruikte bijna niet mijn auto en daarom zocht ik naar hoe ik de kosten, zoals onderhoud en belastingen, kon drukken.

En toch, de maandelijkse kosten lopen op: de lening, de parkeerplaats, de benzine, de omniumverzekering, het onderhoud, en nog andere kosten waarmee auto-eigenaars soms geconfronteerd worden. Jaarlijks zou dit bedrag eindigen tussen € 4000 en 6000.

Door zelf op het internet te zoeken naar mogelijkheden om haar auto te delen, kwam ze uit op de website van Drivy. Sinds maart 2017 verhuurt ze haar Renault Twingo en sindsdien werkte ze 258 verhuringen af en kreeg ze 152 beoordelingen, met een gemiddelde score van 5 sterren. Daarmee is Linsley een mooi voorbeeld voor andere eigenaars.

linsley 2.jpg
Ik heb nog nooit problemen ervaren met het verhuren via Drivy. De omniumverzekering is inbegrepen en Drivy verifieert de profielen van de huurders, aan de hand van het identiteitspapieren en foto’s. Ik actualiseer de beschikbaarheden van mijn auto regelmatig.

De Brusselse verhuurt haar auto met Drivy Open. Deze technologie laat haar toe alles vanop een afstand te regelen, ze hoeft dus niet fysiek aanwezig te zijn voor het tekenen van het contract en het overhandigen van de sleutel. De Open-box, die gratis geïnstalleerd wordt in de auto, is uitgerust met geolokalisatie en antistartsysteem. Een uur voor de aanvang van de huur krijgt de huurder een bericht met daarin de exacte locatie van de auto. Als hij/zij aankomt bij de auto, tekent de huurder het contract digitaal. Dit contract bevat eveneens acht foto’s van de verschillende hoeken van het voertuig die de huurder ter plekke maakt. Dit proces moet de huurder herhalen aan het einde van de huur. Op deze manier kan Linsley eventuele schade detecteren. Ze krijgt iedere keer een kopie van het huurcontract doorgestuurd.  Na het tekenen van het contract opent de huurder de auto met de app en kan hij/zij de sleutels binnenin vinden. Na het ritje met de auto van Linsley, laat de huurder de sleutels achter in de auto en sluit hij het voertuig opnieuw met de app.

Doordat haar auto bijna altijd beschikbaar is, verdient Linsley met Drivy een aardig centje bij, zonder eigenlijk veel moeite te doen. Daarmee kan ze niet enkel haar autokosten drukken, maar heeft ze ook wat extra zakgeld aan het einde van de maand. Dat geld spendeert de schoonheidsspecialiste graag aan shoppen of een weekendje weg.

Drivy helpt mij de eindjes aan elkaar te knopen en staat me zelfs toe om een paar keer meer te gaan shoppen!

Linsley verscheen een aantal keer in de Franstalige media met Drivy. Lees, beluister en bekijk hier de volgende reportages over Linsley en Drivy:

  • Krant: Drivy cartonne à Bruxelles: “Partager ma voiture privée me rapporte 300 euros par mois.” (La Dernière Heure)

  • Krant: Linsley: «Je loue ma voiture 60 à 70 fois chaque année» (La Gazette)

  • Radio: Drivy cartonne à Bruxelles : "Partager ma voiture privée me rapporte 300 euros par mois" (Vivacité)

  • Televisie: Les applications de voitures partagées entre particuliers en plein boom (BX1)