De kwaliteitsnormen voor én door Drivy-eigenaars

Drivy Community Blog-Owner Quality Standards.png

Je auto verhuren op Drivy is een slimme manier om geld te verdienen, maar het kan ook een ongelooflijk verrijkende ervaring zijn voor zowel jou als de huurder.

Om ervoor te zorgen dat onze klanten een leuke rit hebben en Drivy helemaal tof vinden, vragen we onze eigenaars om zich toe te leggen op enkele kwaliteitsstandaarden. Per slot van rekening, tevreden klanten komen altijd terug.

Hieronder gaan we dieper in op onze verbintenis tot de kwaliteitsnormen.

Een aantrekkelijk zoekertje

  • Foto’s

    Het eerste wat de huurder ziet bij het zoeken naar een auto zijn foto’s. Ze maken een wereld van verschil in de doelmatigheid van je zoekertje. Volg dus zeker onze richtlijnen en aanbevelingen bij het nemen van de foto’s.

  • Beschrijving

    Geef een duidelijke en eerlijke beschrijving van je auto. Geef zeker niet te veel details tenzij het gaat om speciale opties.

  • Adres

    Het adres op je zoekertje moet overeenstemmen met het adres waar je auto werkelijk geparkeerd staat wanneer de huurder hem komt ophalen, ongeacht Drivy Open of niet. Klanten mogen nooit meer dan 400m weg van het adres op je zoekertje wandelen. Als het gaat om Drivy Open, vermeld dan duidelijk of je auto geparkeerd staat in een privé-parking of in een openbare zone.

  • Prijs

    We raden je sterk aan om de variabele prijsfunctie te gebruiken om je inkomsten te optimaliseren. Je mag geen extra kosten bovenop de originele prijs in rekening brengen.

Betrouwbaarheid van de eigenaar

  • Annuleringen

    Annuleer nooit een reservering, tenzij je een andere oplossing voor de huurder kan aanbieden. Er bestaat niets ergers dan last minute nog een oplossing moeten zoeken voor een geannuleerde rit.

  • Gedrag

    Wees altijd beleefd wanneer je spreekt met de klanten. Toon respect en aarzel niet om elke vorm van slecht gedrag bij ons te melden - wij zullen je helpen als je een meningsverschil met een huurder hebt.  

Ritervaring

  • Veiligheid

    Zorg altijd voor een veilige en goed onderhouden auto. Neem alle verplichte controles in acht en controleer zorgvuldig alle primaire veiligheidselementen (koelvloeistof, bandenspanning, verlichting, …).

  • Instructies

    Zorg voor duidelijke en gedetailleerde check-in / check-out-instructies zodat Open- huurders gemakkelijk de auto kunnen vinden en terugbrengen. Vraag jezelf af wat ze absoluut moeten weten om toegang te kunnen krijgen tot je auto.

  • Properheid

    Zorg altijd voor een propere auto (binnenkant en buitenkant). Als je Open gebruikt, controleer je auto na 3 of 4 verhuringen om er zeker van te zijn dat de auto nog steeds proper is. Je kan een kleine stofzuiger in je koffer leggen en aan de huurder uitleggen dat ze deze kunnen gebruiken bij het terugbrengen van de auto. Je kan trouwens ook huurders aangeven als ze de auto vuil hebben teruggebracht. Wij kunnen je dan eventueel een vergoeding geven.

Deze standaarden vormen de basis van de fantastische ervaring die we willen bieden aan alle Drivy-klanten.

We rekenen op jou als eigenaar en partner om deze normen te respecteren en na te volgen, met als uiteindelijke beloning: consistente inkomsten en een bloeiend bedrijf op Drivy.